Consells per córrer a l’estiu

Amb l’estiu arriba el període de vacances per a la majoria dels amants del running. L’increment de temps lliure i el fet que s’allarguin les hores de llum solar fa que aquesta època sigui ideal per poder entrenar-te diàriament. No obstant això, cal tenir en compte que les altes temperatures i l’augment de la humitat pot influenciar negativament en l’entrenament fent que fins i tot es torni perillós.

text AGUSTÍ CHICÓN, responsable tècnic de l’activitat Run With Us DiR

Així doncs, l’estiu pot ser amic i alhora enemic de la pràctica de running i per aquest motiu cal que prenguis nota dels consells següents per entrenar-te durant l’estiu d’una manera correcta i sense riscos:

  • Tria una bona hora per entrenar-te. Tenint en compte que durant l’estiu es pot aprofitar l’augment d’hores de llum, intenta no córrer a les estones de més calor. Entrenar-te a última hora del dia o a primera hora del matí et proporcionarà una atmosfera més agradable.
  • Utilitza teixits transpirables. Aquest tipus de roba elimina la suor i minimitza els problemes que es poden produir a causa de la humitat, com la irritació de la pell per la fricció. A l’estiu, també és preferible córrer amb colors clars, ja que reflecteixen els rajos solars i et mantenen més fresc que els colors foscos.
  • Hidrata’t més. Una part molt important de la preparació d’un atleta és la hidratació i més encara a l’estiu. L’ús de camelbaks o de cinturons portaampolles és molt recomanable durant l’entrenament, així com l’augment de la ingesta de líquids en un 30% aproximadament. S’ha d’intentar beure begudes isotòniques i riques en electròlits.
  • La protecció solar és indispensable. Per tenir cura de la pell, escull un protector solar resistent a l’aigua (per la suor). També cal que et protegeixis els ulls de l’acció dels rajos solars, de manera que és molt recomanable utilitzar ulleres de sol esportives.
  • No t’esgotis. Si durant l’entrenament notes qualsevol signe de fatiga, per petit que sigui, abaixa el ritme de cursa o, si persisteix, deixa d’entrenar-te.
  • Gaudeix del running. El més important és que has d’intentar passar-t’ho bé entrenant-te, independentment de l’època de l’any que sigui. És essencial tenir una actitud mental positiva per afrontar els reptes proposats, poder superar-los i gaudir-ne.

Run With Us segueix a l’estiu!

Durant els mesos de juliol i agost surt a córrer amb el DiR per la ciutat. Hi ha moltes sortides programades i es tracta d’una activitat pensada per tothom.El Run With Us té com a objectiu aconseguir que la gent surti a córrer per la ciutat. Ideal per millorar a nivell cardiovascular i la tècnica de carrera, divertir-te amb un grup d’entrenament heterogeni i obtenir una samarreta exclusiva! Informació i inscripcions a www.dir.cat

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: