Ioga: estils & beneficis

En les últimes dècades mestres de l’Índia i d’Occident han desenvolupat diferents estils de ioga. El punt de partida és el mateix i bàsicament es treballen les mateixes posicions, però cadascun posa èmfasi en determinats aspectes: l’alineació de la postura, la respiració, el moviment… Al YogaOne tens 12 estils per conèixer.

text MÓNICA MATEO, cap de Ioga i Noves tendències DiR

Basat en la vinyasa, amb seqüències que es fan de manera repetitiva unint moviment i respiració. Hi ha classes guiades per un professor, especialment bones per als practicants nous, o bé classes estil Mysore, on la sèrie s’aprèn de memòria i es practica amb la supervisió d’un professor que va donant indicacions i fent ajustos individualment.

Dissenyat per DiR per facilitar l’aprenentatge del ioga. Es divideix en tres nivells: Y1bàsic (basat en postures dempeus que faciliten enfortir cames, obrir malucs i flexibilitzar l’esquena); Y1mitjà (treballa les flexions anteriors, el centre corporal i introdueix postures finals); i Y1avançat (flexions posteriors, obertura de malucs i tot tipus d’equilibris).

La paraula vinyasa significa “seqüència en què la respiració se sincronitza amb el moviment del cos”. Creatiu i variat, aquest estil proposa cada dia exercicis diferents combinats de diverses maneres per millorar les postures més complicades. El professor indica com es pot passar d’una posició a una altra en una inhalació o exhalació.
“Fluir amb gràcia” i “seguir el cor” són els significats de la paraula anusara, un estil que unifica els 5 principis universals d’alineament. La pràctica de cada asana amb equilibrada acció energètica permet que el prana (energia vital) flueixi d’una manera més lliure i profunda. Promou la sanació física, mental i emocional

Fusiona tècniques com el Pilates, gimnàstica, acrobàtics, dansa i ioga, i es practica amb una hamaca penjada del sostre desafiant la gravetat i buscant la diversió. Treballa l’equilibri, la flexibilitat i la mobilitat. Activa la musculatura del CORE (abdomen, glutis…), enforteix l’esquena i millora la postura corporal.
La sala es condiciona a 30 ºC per facilitar la pràctica de les 26 postures de Hatha Ioga. Redueix l’estrès, alleuja el dolor muscular, elimina toxines… Al YogaOne hi ha dues classes específiques: el Hot Strength, per treballar la força amb postures de peu, i el Hot abs i glutis, que se centra en el treball més localitzat.

Sessions suaus i lentes on es mantenen les postures per llarg temps amb ajuda de blocs i mantes. Es tracta d’un sistema específicament dissenyat per ajudar-te a restablir la salut, trobar novament el benestar i recuperar el balanç de la teva vida. Perfecte per recuperar-se després d’un dia estressant!
Kundalini significa “poder de la serp” o energia que rau a la base de la columna. L’objectiu és despertar aquesta energia i elevar la consciència amb una respiració molt energètica, moviments repetitius i cant de mantres. Ajuda el cos, equilibra les emocions, aporta serenitat i intuïció.
Un estil més estàtic i alhora intens. En aquesta pràctica els detalls són essencials per construir minuciosament cada asana a través de la màxima observació del cos i concentració de la ment. D’aquesta manera, cos i ment s’uneixen en perfecta harmonia per conduir a la meditació en l’acció.
Permet un millor control de la ment i combatre l’estrès a través de diferents exercicis i ritmes de respiració (pranayames) que regulen el procés respiratori (tan lligat a les nostres emocions), així com de la meditació, practicant un estat d’atenció concentrada sobre un objecte extern, un pensament, la consciència o l’estat de concentració.
Un estil amb caràcter devocional que permet progressar a través de quatre seqüències de moviments que s’enllacen els uns amb els altres. Se sol identificar per la seqüència d’inici Shiva Namaskara i perquè les postures invertides o sobre el cap es fan a mitja pràctica. Ajuda a controlar els pensaments i incrementa la concentració.

Laparaula jivamukti significa “alliberament en vida” i a les classes es desenvolupa un tema no només a través de les asanes sinó també del comportament, els mantres, la música, la meditació i l’estudi dels textos iòguics. És una pràctica vigorosa i completa on s’entén que la finalitat és arribar a la il·luminació i el treball és exterior i interior.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: