Cuida el teu cor menjant

Gaudir d’una alimentació cardiosaludable no és difícil, sobretot si tenim en compte que la dieta mediterrània, a més de resultar saborosa i molt variada, proporciona grans beneficis per a la salut del teu cor.

text ANNA GRAU, departament de NUTRICIó DiR

La dieta mediterrània, basada en el consum de cereals, fruita, verdura, peix, llegums, fruits secs i oli d’oliva és cardiosaludable. La prova està en la menor incidència de malalties coronàries en els països de la conca mediterrània, en comparació amb altres. I és que el principal benefici de la nostra dieta es produeix en aconseguir xifres reduïdes de colesterol, però sobretot a l’impedir o dificultar la seva oxidació, i per tant, el procés de formació de lesions a les artèries.

Les claus dietètiques
En general, convé reduir el consum de carns vermelles, embotits i formatges curats, no només pel seu contingut en greixos saturats, sinó també per l’elevat colesterol i calories que aporten. Igualment, cal evitar el àcids grassos “trans” (margarines, brioxeria industrial…) i disminuir la sal, els sucres simples (caramels, pastissos…), el cafè i l’alcohol.
Juntament amb aquestes pautes dietètiques, el teu cor agrairà una alimentació equilibrada i sense calories de més, ja que el sobrepès augmenta les probabilitats de patir malalties cardiovasculars. En concret, un excés de 10 o més quilos sobre el pes correcte es converteix en un dels principals riscos que predisposen a l’infart de miocardi.

Els aliments més amics del cor

  • FRUITA I VERDURA. La seva riquesa en fibra soluble, vitamines antioxidants i minerals les fa aliades del cor. Taronja, pera o carbassa tenen potassi, que regula la hipertensió i redueix el colesterol.
  • PEIX BLAU. Sardina, seitó, anxova, salmó, tonyina… són aliments rics en àcids grassos omega-3, que augmenten el colesterol HDL o “bo” i redueixen els triglicèrids.
  • LLEGUMS. Llenties, cigrons, mongetes… són aliments base de la dieta mediterrània. Destaquen per la seva aportació en fibra soluble, de gran ajuda per prevenir l’arteriosclerosi.
  • FRUITS SECS I OLI D’OLIVA. Nous, ametlles i oli d’oliva es caracteritzen per la seva abundància en àcids grassos monoinsaturats, que contribueixen a reduir el nivell de colesterol total i l’LDL o “dolent”.

CLICA EN EL MENÚ I BAIXA-TE’L EN PDF!

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: